Zesde-hands?

Een tijdje geleden was ik in Dordrecht en daar kun je gezellig winkelen in ouderwetse " uitdragerijen."  Daar mag
ik zo graag even neuzen! Er zijn twee winkels die ik niet oversla als ik een daagje Dordt doe: Pandora en Pandorus, beheerd door een vader en zoon. Beiden hebben een uitgebreide collectie, Pandora van klokken, porselein, koperwerk tot oude poppen en heel veel boeken. Pandorus heeft ook antieke meubelen en verder ook van alles, op de zolder hangen de bontjassen en staan er schoenen. Ik heb er eens een paar lekkere stappers, vrijwel nieuw, voor 3.50 euro weggehaald, terwijl mijn vriendin een modeshowtje liep met bontjassen die er hingen. Erg veel lol gehad daar op die zolder!  Dus op een winterse dag liep ik bij Pandora naar binnen en zag een schat van een pop in een hoekje zitten. Een kop van papier maché en stoffen lijf, hier en daar kapot. Maar de kop was heel en ik zag er wel wat in. Ik vind fotograferen erg leuk en bedacht dat ik deze pop, aangekleed met een "oud" jurkje wel erg leuk op de foto kon zetten. Dus ik naar huis met de pop. Beetje schoongemaakt, niet teveel want papier maché kan niet veel hebben, en met een houten paard buiten aan de gang gegaan. Daarna de foto's ook wat verouderd en het resultaat is erg leuk.





1 opmerking:

  1. Wat een schattig popje zeg!!! En het paardje mag er ook wezen!!! Leuke foto ook!!

    Een fijn paasweekend!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen