Zondagmorgen

Zondagmorgen

Zondagmorgen, heerlijk rustig, zalig nietsdoen.....tenminste, dat neem ik me meestal voor! Maar computertje aan, en dan kom ik weer van alles tegen. In dit geval een heerlijk kneuterig werkje, op www.brocanteriedejavu.nl zag ik een hoedenstandaart waar een dekje overheen was gehaakt zodat het hoedje niet van de standaart glijd. Nu weten jullie wel dat ik altijd met hoedjes in de weer ben, en ook ik heb moeite om de hoedjes op de standaart te houden. 
Met plakbandjes geprobeerd, maar dat gaat maar even goed en daarna zit je met lijmrestjes. Niet leuk. Dus toen ik dat zag had ik binnen een paar minuten een haaknaald en katoen in mijn handen.....
6 lossen opgezet, sluiten tot ring en 10 stokjes met 1 losse ertussen haken

Daarna boogjes van 5 , 6, en 7 lossen


Eindigen met stokjestoer
"tailermade"

Lintje door de laatste lossenboog

....en klaar!

1 opmerking:

  1. Your crochet hat is lovely. I have a friend that did a cap like that for herself and bobbles and beads hung from it. Very swish.
    Hugs

    BeantwoordenVerwijderen